img086

Bruk visualisering

Visualisering er noe som toppidrettsutøvere bruker målbevisst. Du tror kanskje at det bare er noe de kan ha nytte av, men slik er det ikke. Alle kan, og vil ha nytte av å bruke visualisering aktivt når de skal nå sine mål, enten det er små hverdagsmål eller større livsmål.

Visualisering er ikke noe hokus pokus, men for hjernen din kan det fort virke som det er akkurat det det er. Det som er så gøy med visualisering er at det gir hjernen din en følelse av at den allerede har oppnådd det målet som den har satt seg fore. Og når hjernen tror at den alt har gjort det, vet den at det kommer til å gå, og dermed går det. Det høres litt mystisk ut, men det er egentlig bare logisk. Hjernen skiller ikke på det den har opplevd og det den har visualisert, det er akkurat like virkelig begge deler, og dermed “vet” hjernen at den allerede har nådd målet, å gjøre det en gang til blir dermed mye lettere.

Å visualisere er enkelt, det eneste du må tenke nøye på er at det skal visualiseres akkurat slik du ønsker at resultatet skal være for deg.

Start med å legge en liten plan for det målet du vil visualisere. Hvordan skal det være for å være perfekt for deg. Skap en detaljert film /historie som du gjennomgår i hodet, som om det faktisk skjer. Jo flere detaljer du kan legge på, jo bedre er det. Det er også viktig at du “spiller” hele filmen/historien for deg selv mange ganger og så likt som mulig. Start med forberedelsene til prestasjonen/målet, og fortsett til du er ferdig og mottar eventuelle gratulasjoner for det du har oppnådd, ta med alt.

Gjenta så ofte som mulig frem mot det tidspunktet dette faktisk skal oppnås. Gjør du jobben din godt her, har du økt sjansene dine til å oppnå målet enormt.

Husk: Det er bare du som kan nå det og det er bare du som kan hindre deg.

 

Lykke til

Trenger du hjelp, kan du se mer om hvordan jeg kan hjelpe deg her:

La 2016 bli året der nyttårsforsettet lykkes

Abonner på mitt nyhetsbrev

 

Blogglistenhits