bilde

Løpestatus pr 9. April

Så langt denne måneden har det blitt noen kilometer. En kjapp oppsummering er at det hittil har blitt:

  • lørdag 2.    – 11,6 km på tredemølle
  • søndag 3.   – 15,2 km ute
  • mandag 4. – 10,2 km ute
  • tirsdag 5.   – 10,8 km på tredemølle
  • torsdag 7.  – 6,1 km ute
  • fredag 8.    – 9,3 km ute
  • lørdag 9.    – 17,6 km ute

bilde

Da er jeg kommet i 80 km så langt i april. Jeg tror faktisk ikke jeg har løpt så mye på litt over 20 år, men jeg har heller ikke følt meg så frisk og opplagt på mange år. Så her er kanskje en sammenheng.

Nå kan jeg etterhvert litt om skaderisiko, og jeg vet godt at for stor mengdeøkning i treningen over kort tid er en risiko. Derfor er jeg nå mest opptatt av å lytte til kroppen, og da spesielt beina. Her gjelder å passe på at enhver uklar smerte mm blir tatt på alvor og at føttene får den hvilen de trenger.

Så til det store målet;)

Jeg har egentlig ikke noe stort løpemål. Det viktigste for meg er at jeg elsker å løpe, og når jeg nå har muligheten gjør jeg det så ofte som mulig. Et langsiktig mål er likevel å løpe et ultraløp, men det er ikke altoverskyggende viktig for meg, så det blir et mål som kommer når jeg ser at muligheten er der. Jeg har andre mål som er altoverskyggende, og som ikke dreier seg om trening. For meg er det slik at prioriteringslisten blir slik:

  • Familie, reise og fritid
  • Jobb
  • Trening

I den rekkefølgen. Det å reise med familie er det viktigste. Når det kommer til jobb er det viktigs å jobbe med noe jeg elsker å gjøre, og at jobben gjør mål nummer 1 mulig. Trening og løping er det alltid mulig å putte innimellom.